Medische Training

Medische training wordt ingezet ten behoeve van revalidatie en herstel van rug- en nekklachten, reumatische klachten en artrose.

Ook is ze effectief gebleken voor herstel na een operatie, bij hart- en vaatziekten en diabetes.

Tevens is ze onderdeel bij de behandeling van gewricht- en spierblessures en in de therapie na een hersenbloeding of infarct (CVA).

Medische training is ook een van de belangrijkste onderdelen in de behandeling van Parkinson  en COPD (longfalen).

Hebt u een of meerdere van bovenstaande aandoeningen? Dan is het belangrijk om voldoende te gaan of te blijven bewegen. Allereerst is op een verantwoorde in beweging komen nodig ten behoeve van uw revalidatie of herstel. Eveneens is de training nodig om gezond te blijven. Als gevolg van medische training verminderen namelijk uw beperkingen tijdens dagelijkse activiteiten, werk en sport.

Wat gebeurt er tijdens medische trainings therapie?

Allereerst stelt uw fysiotherapeut een individueel oefenprogramma voor u samen. Dit oefenprogramma is afgestemd op uw aandoening, klacht of blessure. Daarbij houdt hij tevens rekening met uw huidige niveau, persoonlijke verwachtingen en doelstellingen.

Daarna leert u tijdens de medische training therapie onder individuele begeleiding verantwoord, meer én beter te bewegen.

Als gevolg daarvan zullen uw lichamelijke klachten zeker verminderen. Aan het einde van de  behandelreeks voelt u zich beter en gezonder.

Behandelaars: Jo Franck, Chantal Coolen en Joëlle Nijsten

Meer weten? Bel ons 046-45 11 225 of neem contact met ons op!