Shockwave

Radial shockwave therapie (RSWT) is een van de meest innoverende ontwikkelingen in de pijnbehandeling bij klachten van het bewegingsapparaat. Het shockwave-apparaat genereert hoogenergetische impulsen die zich waaiervormig – via de huid – in het aangedane weefsel verspreiden. Diverse onlangs verrichte wetenschappelijke studies tonen aan dat shockwavetherapie goede resultaten geeft. Met name bij chronische ontstekingen en/of verkalkingen van pees of slijmbeurs is de therapie bijzonder succesvol.
Ook bij verkrampte spieren of spierknopen (triggerpoints) blijkt shockwavetherapie heel effectief.

Hoe werkt RSWT?
De hoogenergetische akoestische impulsen verbeteren de stofwisseling en bloedcirculatie in het pijngebied.
Ze stimuleren zo het in het lichaam aanwezige herstelmechanisme.

shockwave-MP100

slideshow-products-2-03

Bij welke klachten helpt shockwavetherapie?

• Schouderpijn met beperkte beweeglijkheid;
  • Kalkhaarden in schouderpezen of in slijmbeurs;
  • Tenniselleboog;
  • Golferselleboog;
  • Hielpijn (hielspoor);
  • Achillespeesklachten;
  • Pijn rondom de knieschijf;
  • Verkramping van de rug- en/of nekspieren;
  • Bij spierknopen (triggerpoints).

De behandeling ziet er als volg uit. De behandelaar onderzoekt het pijngebied. Hij identificeert de bron van de pijn. Vervolgens behandelt hij de ontstoken pees of slijmbeurs met 2000 shockwavegolven. U hoort duidelijke tikken en voelt schokken in het pijngebied. Een gespannen spier wordt behandeld met 500 tot 1000 impulsen. De behandeling duurt ongeveer 20 minuten.

Er zijn doorgaans 6 tot 8 behandelingen nodig.

Behoort u tot de talloze patiënten met chronische pijnklachten? Heeft u al het mogelijke – injecties, medicatie, fysiotherapie, relaxatiemethodes, enz – al geprobeerd en hielp dat niet of onvoldoende? Dan kan shockwavetherapie wellicht de sleutel zijn voor de oplossing van uw probleem. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie en de voorwaarden.

Wij zijn lid van de Shockwave vereniging Nederland. Klik hier voor meer informatie.

Wij beschikken over de Masterpuls MP100+

Bekijk hier de folder